Thursday, May 10, 2012

PuKul BABY..TerSENTAP...

Assalamualaikum....
Sejak semalam, kecoh cerita mengenai satu VIDEO yg menyayat hati bg naluri seorg IBU seperti saya dan IBU2 yg lain...video tersebut luas tersebar dimerata blog2,TV n surat khabar...kes seorang IBU yang dikatakan mempunyai tekanan perasaan yg memukul anak perempuannya sendiri dgn sgt2 kejam bg sy....

walaupun xtergamak nk tgk video yg berdurasi selama 4min 19 saat tu,gagahkan jua hati ni nk tgk.sbb rase mcm nk ambik je baby tu wat lari jauh dr ibunya...sape2 yg dh tgk mmg akan rase benda yg sama seperti sy kan...! baby sekecil itu tidak tahu apa2 diseksa mcm tu...kalu kita yg dh besar pun kne pukul sikit dh rase sakit...ini kan pula baby sekecil itu...sgt2 sakit..menangis hingga lesu...mengharapkan simpati seorang ibu tp langsung tidak dipedulikan...what the h**l of that woman...zalim dan berhati binatang...binatang pn reti sayangkan anak...

Tp itula, daripada sumber2 yg diketahui, perakan video tu rakam pun sbb nk kumpul bukti..tp sanggupkah kite yg merakam ni membiarkan baby itu dipukul dgn jangka masa yg lama...hanya sekadar memujuk ibu tersebbut tanpa mengambil baby tu larikan jauh dr ibu tersebut....luluh hati ni bile melihat....Tersentap...bile tgk anak kite yg sihat n ceria bermain, terasa seperti xadil biarkan baby tu berada dlm situasi begitu...dia juga layak utk bermain n senyum seperti anak kita,...

Apa pun yg terjadi, syukur sgt sebab kes ini dh selesai...ibu baby tersebut dh ditangkap...moga beliau menginsafi atas perbuatannya...tp hukuman 18bulan sgt2 tidak patut...xcukup dgn apa yg dia sudah buat kat anak dia...patutnye hukumla setimpal sikit...10 tahun ke...huhuhu...mungkin sekarang baby tu xbapa ok kesihatannya..doakan moga baby tersebut cepat sihat n ceria kembali....ameen...

Fareez...mama sayang Fareez tau...be a good boy....mmmmwaahhh....

3 comments:

deena awanis said...

tu lah..walaupun org ckp kawan dia rekod sbg bahan bukti pun, rekod kejap dah ler..sampai 4 minit buat ape..i tgk 15 saat je.pastu x sampai hati dah..

MaMa sYahMi said...

tu la pasal..mira yg tgk kat opis meleleh air mata..sebak n sayu sebab dia pukul,sepak ,tampar tu mcm baby tu bukan manusia..mcm barang mainan jer dia wat mcm tuh...pastu baby merangkak ke arah dia..sgt sedih...balik uma lepas keje terus peluk cium anak mira...mintak di jauhkan dari2 perkara2 tersebut..

Fiez Kejora said...

inila dunia akhir zaman...dgr cerita suami dia msuk penjara...mgkin sbb tekanan xde somi atau nk marahkan somi wat jahat,so pukul anak lepaskan marahnya...nau'zubillah la tk anak2 kita...
anak2 ni inginkan belaian..dia xthu ape itu sakit..kalu dh sakit mmg la kesian kan....uhukkkk...sedih...touched