Saturday, July 10, 2010

4th check up & booked Antenatal class

arghhh...

This weekend duk sorg2 kat umah...h.mate sorg balik kg...sorg lg gi kelas...OUM...my husben plak gi jejalan ke KL...sek dia ada lawatan ke sana arini...cam best je..gi jln2 Putrajaya, Muzium, Aquaria KLCC (dah lame xgi sane)...mlm baru hubby balik...so,mggu ni dia xdptla nk dtg JB teman kan saya yang tgh bosan tahap cipan ni...huhuhhu

Arini cukup 19weeks usia my pregnancy...jap je kan...next week dh 5bulan..perut masih maintain..xdela besar sgt lg...tuannye kecik,so payahla nk nampak perut..tp kalu pakai tshirt nampak je pert dh bulat...baju kurung mmg xbape nk nampak lg...

Rabu lepas on 7th July,saya gi Klinik utk check up kali ke 4...silap gak gi lewat..terpaksa la menunggu turn yg sgt lame...sgt2 bosan...nk gi klinik swasta tidak la termampu even mase mmg konfem tidak terbuang mcm di klinik kerajaan ni...huhuhu....xpela,lg pun saya ngajar petang...

Bulan ke4 ni,berat saya cuma naik 1.1kg je....44.5kg...masih xcecah 45kg..huhuhu...nurse suh tambahkan lg berat bdn...sbb takut xbalance ngn usia pregnancy...ermm....but the problem is,saya dah mkn mcm2...tp rupe2nyer xnaik gak bdn ni...before pregnant,42kg berat...tp ni dh kire naik la....huhuu...

The next room, nurse ukur pjg perut....17cm dah...then dia siap soal mcm2...kononnye test la for this month...tanye ape kebaikan susu ibu la...kenapa mesti bg baby menyusu after setengah jam bersalin la...saya jwb yg tahu je...dia tambah mane yg xlengkap..huhuhu...mcm interview plak...
pahtu kan,dia siap pesan kat saya,..

"saya xnak tgk muka awak dlm tempoh 2thn dr sekarang tau..sila rancang ngn suami elok2..."

fuhhh....pesanan yg menakutkan plak..tp tu sume tuk kebaikan saya jugak..utk kecutkan rahim...stabilkan kan darah...dan mcm2 lg....ermm....habis tu kalu sy dtg lg by the next year camner?dia nk watpe?huhuhuhu....apepun itu sume rezeki dr Allah...kdg2 kalu kite merangcang sekalipun,kalu dh nk lekat,kena terima la...

Pah siap wat pemeriksaan,saya terus booking Antenatal Class yg akan diadakan pada 8 Oktober ni...tp terpakse dtg sorang2 coz hari Jumaat..husben xdtg lg...huhuhu

Tp saya awal2 lg dh discuss ngn husben...nk jarakkan dlm tempoh 2 thn..yela,kami ni kan PJJ...jauh...sorg JB..sorg Lipis...saya yg akan jaga baby sorg2 kat JB...xpela,tgk je camne nnti...yg pasti sy berharap n berdoa agar baby dlm perut ni semprna,selamat n sihat....i'allah....

No comments: