Friday, September 17, 2010

Cerita minggu terakhir Ramadhan


huhu..dah lame xupdate blog ni...byk cite2 basi dh lapuk nk cite dln blog ni..tp nk cite gak...yang Hari Raya bair dulu....

semua ni berlaku pada mggu2 last Ramadhan....

Gambar kat bawah ni adalah hidangan berbuka puasa saya dan husben mase mggu dia dtg nk ambik saya balik kg...since dh nak balik kg,so saya xmasakla..kami berbuka kat luar je..destinasi kami sebenarnya restoran Hentian Tebrau JB..tp at last ter'drop' kat restoran Malay Village JB..
Ni semua gara2 melihat akan keindahan kaw luar nye yg cantik...set buffet pun ok..tp time kami sampai,(pah solat maghrib)..set buffet dh habis..so kena mkn tempah la..ala carte...


husben pilih menu Nasi goreng Seafood, Lamb chop,air Cappucino...

Ermm.....nasi gorengnye masin sikit...kerabu mangganyer lembik skit...so far kami mkn kurang memuaskan...tp ok la....huhu...bil pun ok la...sumer rm50.10...fuhhh...tersedak sy..mkn mcm kat restoran biasa tp boleh cecah rm50...mungkin dia caj tempat kot...sbb tempat dia mmg cantik gile...ala2 dalam taman gituk..tp saya xsnap pic kaw tu..xde mud coz mkn xbape best..hihihi...

saya pilih menu nasi goreng ikan masin, kerabu mangga and air limau suam...

xpela,mungkin ni last kami mkn kat sini..next time kat tempat lain plak...xsalah try mkn kat rstoran lain2...sementara duk kat JB ni kan...

Kat bawah ni gambar kek...alkisahnye, saya nk kek blueberry..tp org tu cakap dh habis...dia gi rond2 jual kat sek lain dulu sampai lupe nk simpan yg saya punyer..so,nak xnak saya belila yg perasa kiwi....saya kurang mkn kek beraising ni...xminat sgt..tp beli tuk husben..dia nk blueberry cake tp xdapatla nk rase coz dh habis...cian husben saya kan....ngidam tuuu...
lagi separh saya bg kat anak sedara kami..lg pun dh nak balik kg, mana nk habis kami mkn sebiji....
kiwi cake


Yang ni plak bekas kuih raya...saya wat untuk my ex-teacher mase sek men dulu..dia tempah 2 set...purple n gold....akhirnya sempat gak siap walaupun penat..yela,perut makin membesar...time ni baby dlm perut dh 26mggu....

set purple

set gold

haaa...yg ni tempahan kuih raya sarang semut yang sy wat untuk cikgu sek...diorg nk..saya wat yang termampu je...kebetulan esoknye pah siap wat kuih raya,saya demam...Alhamdulillah sempat siap...
sarang semut

No comments: