Monday, September 20, 2010

Diary di kampung

Diari pulang beraya ke kampung (KOk Lanas & Kuala Lipis)...........

5 Sept 2010...7.00am
Kami bertolak balik ke Kelantan...pah sahur,bersiap2 solat subuh ngn husben,then angkat brg2 n beg masuk dlm Gen2 6513 ku...kebetulan pg tu hujan..bimbang gak,kete kat luar pagar...mlm tdi mls nk parking kat dlm coz senang nk kuar esok...bile hujan ni,fhm2 jela..my husben senang sgt nk kena selsema bile dh kena hjn...nsib ade payung...

Alhamdulillah perjalanan kami was very smooth...lancar dan tiada gangguan jln jem...mgkin semalam dah ramai 'guru2' bujang yg balik awal...so,aritu relek je balik kg..saya sentiasa berbual ngn husben to make sure dia xngantuk..hihihi...

Saya juga selamat berpuasa penuh...begitu juga ngn suami..walaupun Musafir,tp saya gagahkan juga agar berpuasa..xnak miss pose thn ni...kul 12tghari, kami singgah ke Kuantan...umah cik sue..saje jumpa mata..beraya awal..lgpun dia xleh balik..anak dia UPSR....dekat sejam lepak di rumahnyer...

Sampai kok lanas tepat jam 7.15 pm...ni kes byk berhenti berehat n singgah beli ikan keli bakar utk berbuka...kebetulan Atheh n Angah sefamily pn berbuka kat umah ummi aritu...masuk je dlm umah...terkejut coz ramai penyambut n juadah berbuka yg sgt2 byk n menarik...hepy sgt..tp sy mkn sikit je...xleh nk mkn byk2 cam dlu...nanti mengah....

Satu lg yg very2 big suprise is.....dpt hadiah besar dr abe ngah...punyela beria nk tgk ape,tup2 hadia besar tu duk atas sofa...pakai tudung plak tu...ADIK saya rupenye...dia balik dr Mesir..utk thn ke 2 dia balik...sampai hati diorg berahsia ngn saya...ummi pun terlibat sekali...wawawa....so,meriahla raya thn ni coz sume ade...hihihi

8 Sept 2010...12.00 pm (tgahri)
Bertolak balik ke Kuala Lipis...kg Telang..umah husben...perjalanan yg lancar..sblm balik ummi sempat bg sedikit tazkirah wat kami...cukup bermakna n bernilai...TQ ummi....airu perjalanan kami ke sane xjem..cume yg dr KL ke KB je jem..pjg gile jem...husben saya mmg xsuke drive dlm jem ni...nasib kami x kena...byk gak kemalangan berlaku sepanjang perjalan kami....husben saya ni xleh tgk org excident...cepat gemuruh..huhuhu

sampai umah jam 3.50pm....dah ramai sepupu balik...saya sempat gak tlg diorg wat preparation for berbuka...berbka ramai2 gak....malam tu k.jue (SIL) baru sampai..tp saya dh xlarat nk bangun jenguk...penat sgt...husben gi terawih..saya pah solat tido jer...

9 Sept 2010...3.00 pm
Husben ajak wat pizza ptg tu pah solat asar...dia kate bahan2 utk wat pizza ade lg...seminggu yg lepas dia dh wat...belajat ngn saya..hihihi...kali ni dia nk suh sy plak wat ngn dia..nk jamu sepupu2 n mak2 sedara...saya segan gak..takut xjadi...tp husben nak jugak..so,pah solat asar kami pun watla same2....dia cincang daging....bahan2 lain saya wat...maka dengan segannye saya pun watla...uli tepung wat pizza, abg ipar tgk...mak sedar tgk..sepupu tgk...aiyyo...sgt2 malu..dgn sopannyer wat...kami berdua wat 2 jenis...besar punyer...oven pun besar kan...huhuh

Nk dekat berbuke, suami bakar pizza tdi....bg diorg mkn..alhamdulillah sedap rasenyer...sume suke...hihihi....siap suh wat frozen pizza lg...pape la diorg ni...mujur menjadi..kalu x malu saya...hihihi...........esok dh nk raya....cite raya next entry...

daaaaaaaaaaaaaaa

No comments: