Friday, January 1, 2010

selamat dtg tahun baru 2010..

Hari berlalu begitu pantas...hari ni dah masuk thn 2010..jap je kan..bile ingat2 balik,mcm xcaye je...pg tdi murid thn1 dah daftar...takut gak nk melangkah ke alam persekolahan sesi baru ni...ntah mcmner la bdk2 thn ni....aktif ke..nakal ke...thn ni gak ak kene rajin...jawatan besar2 dpt ni..huhu...dugaan...

Pg tdi,benda2 yg menakutkan aku...cincin risik n tunang tbe2 xde di jari..time pendaftaran bdk,tpakse tggalkan meja pendaftaran coz nk cri cincin...arghhh..napela leh cuai..ni gara2 cuci tgn ngn sanitizer la..cincin dibuke then lupe pakai balik..merata aku cari..xjugak jumpa..nk nangis gak...siap balik mah cari..xde..padahal jatuh kat sek...then,pn.mai panggil aku...tanye..ade hlg barang ke?aku jwb ye la...hlh cincin...last2 dia tunjuk cincin aku kat tgn dia...mulala menitis air mata ni...parent bdk jumpa kat luar kete aku...Al-hamdulillah...syukr sgt2 dah jumpa...kalu x,mahu xtng jiwe ni...nangisla jwbnyer...hihihi...dugaan......

Ni cite mggu lepas...time dah nk bersiap trun balik JB,tibe2 achik mempelawakan dirinyer nk temankan aku drive....lega dgr..adik pun ikut gak...perjalanan kami mkn mase lame gak...xlaju sgt drive...time zohor singgah umah cik sue..kat kuantan...sampai JB kul 6 ptg lebih...keesokkan harinye,achik baik kelantan ngn bas...sgt2 terharu time dia balik....tq u achik...

Ni plak cite adikku...dia bermalam umah aku 4mlm...pg smlm dia balik kelantan ngn bas...time kat JB aku bwe dia jln2 merata...taman jepun..angsana..jusco..tp xdpt la sgt nk belanja dia..sbb duit tgh sengkek...byk habis tuk preparation nk kwin...hihihi....ape pn,mmg best adik kat sini...suke bwe dia jln2...

No comments: