Friday, December 4, 2009

Majlis konvokesyen jQAF ambilan 2008



Salamualaik...subhanallah..lame benar aku xmenjengah blog ji..mgkin mase yg singkat atau mgkin jua aku yg xbersungguh nk melewatinyer,..sudah byk crite2 dah basi..huhu..tp ape yg aku nk share kali ji ialah tntg mjlis konvokesyen ku pada 25Nov yg lepas...yg berlangsng di Kompleks Perbadanan Putrajaya...

Alkisahnyer....pada jam 1.15 tghari ari Isnin, 23Nov yg lalu..aku bertolak dr Jb ke KL..drive sorg2 kat highway..bile dah masuk highway ni,bkn leh bwe slow2 mcm jln biase..terpakse gak bwe laju.huh..speed 140km/j...samapi kat kulai..stuck plak..dekat sejam gak.dah bazir mase kat situ..lori terbalik..xpe2..sabar jugak..mujur ade adik angkat kat belakang..dia follow aku..then,kul3.30pm jln ok..perjalanan yg amat baik..hhu..stop solat kat hentian R&R seremban....alhamdulillah,tepat kul 6.30 pm tibe di rumah along kat bangi..ape pn..mmg ku xsangka leh drive ke KL sorang2..

24Nov...Selasa..kul 8.45pg...bertolak menuju ke putrajaya ngn adik..seua yg dirancang kdg2 xmenjadi..pelan yg along bg dah tersasar..gara2 adik yg bg arahan ...nk lalu jln kg..tp terus msk jln bandar..pening gak bile dah masuk putrajaya ni...pusing2 mencarai Presnt 3...memakan mase gak la...bile dah jumpa,tmpt parking plak xjmpa...duk pusing2...bru jumpa...
Yg bestnyer,bile kaki ni melangkah ke dewan utk pendaftaran...terlalu ramaila kwn2 lame ketika di USIM dlu..mcm nk konvo USIM plak..cam xcaya leh jumpa kwn2..seronok sgt2..ade beberapa kawan ku yg xsempat nk bergambar..kami sibuk nk ambik jubah..nk daftar..nk ke dewan raptai..kalu ikutkan,sume org aku nk bergambar wat kenangan...hhhhu...xpela..ade jodoh jumpa lg..yg best dpt jumpa tunangku..hehehhe..mujur ade adik.xla segan sgt...after raptai,kami gi Alamanda...jln2 n mkn2....sempat plak t beli handbag n kasut hantaran...ehehehehhe...tq...balik umh along kul 4pm..coz kami gi hantar tunang ke tempat penginapannyer...

25Nov...Rabu..tibala hari penganugerahan diploma pendidikan...gi ngn ateh,ummi,adik n aiman..anak sedara ku..dia nk ikut.katanya nk ambik semangat dr cik de dia..hehheehh...nervous gak melangkah menuju ke dewan...yg surprisenyer...ramai kwn2 semaktab xthu yg aku dpt 2 anugerah...bkn nk riak..yela,kdg2 aku sendiri xcaya dpt anugerah terbaik keseluruhan n terbaik akademik...rezeki...best gak dpt tgk kwn2 maktab yg lain turut menerima anugerah yg same.after mjlis,kami semua bergambar kenangan..ngn kwn2 n family...tahniah wat semua...moga kite semua dpt jdi pendidik yg baik,berkaliber n berwawasan...keje elok2...

No comments: