Monday, May 4, 2009

Tension sangat2...nyampah

Huhhhhhhhhhh..bile pikir2 balik..cam nyesal pun ade.aku ni terlalu baik sgt ngn org..sampai ckp ateh n k.theh pun aku xnak dgr..ateh suh balik JB ngn bas..aku kata xnak..cian kat auntie yg dtg KL ngn aku nak drive sorang2 nnti...tp benda dah jadi..watpe nak pikir..tp tension..mggu lepas hajatnye xjadi nak gi umah ateh kat Klang..duit elaun xmasuk lg..nak lepak umah rumate je kat Mersing..tp,ateh beria suh dtg..Muazz n Hajar rindu..mcm2 dah plan nak gi jln2 katenyer.so,aku dtgla..nak beli tiket..tibe2 mlm tu,mama...h.mate aku pelawa balik KL ngn kakak ipar dia..so,jimatla duit xyah beli tiket..so,aku setuju...pg esok gi beli tiket dr shah alam ke Jb je..
tup2....mase dlm perjalanan ke KL..auntie tu suh balik saing ngn dia gak..aku mcm mls...tp xsampai hati pun ade...
Tiket aku beli kire burnla...em...rugi RM33..xgi jual pun..ateh mls nak gi stesen bas..then,nak dijadikan cerita yg betapa aku tensionnye...mlm yg sampai JB..aku saje tanye auntie tu..
"auntie,nak kire camner yer duit minyak?".....dia pun jwb."ala,kire duit tambang bas je"..so aku cakapla.."maknanya RM 33 jela"..aku hulur RM50..ingatkan nak bg baki..tp selamba dia jawab.."ok la ni ..cukup dah.."terkejut aku...dia xpikir ke..dah la tiket aku dah burm RM33..tup2 kene bg kat dia lg..RM50 plak tu..ape kes..dah ajak teman,xyahla mintak duit..tu pun nak berkire...
Dah ade title Datin pun ade gak perasaan nak share2 duit minyak..tuhan je thu mase dlm kete..setiap jam duk suh aku hitung jumlah minyak n tol...tension....lain kali "tobat" aku dah xnak tumpang n teman dia lg...dahla aku yg byk drive...nak berjimat jadi xleh berjimat..makin rugi adela..tp xpe...adela hikmah tu...huuhuhuh,,naik bas lg jimat ape...

No comments: